Ben je toe aan een PIM?
/ /

Tijd voor PIM? Ontdek het nu

Ben jij het overzicht kwijt van de data in jouw bedrijf? Wordt er teveel tijd besteed aan het updaten van productdata? Of duurt het veel te lang voordat een nieuw product online komt? Dan kan het zijn dat jouw bedrijf toe is aan een PIM.

En dit zijn nog maar drie voorbeelden. Er zijn veel meer situaties waarbij een PIM jou enorm van pas kan komen. Wil je meer weten? Lees dan vooral verder!

Waar staat jouw bedrijf?

Ten eerste is het belangrijk waar jij staat met jouw bedrijf. Een PIM is nuttig voor bedrijven die groeiende zijn, maar nog te luxe voor een bedrijf in kinderschoenen. Je moet weten waar de prioriteiten van jouw bedrijf liggen voordat je een doordachte keuze kan maken.

Wat je wel in de gaten moet houden bij de overweging van een PIM, is dat het toekomstgericht is. Een PIM is de sleutel tot efficiëntie en consistentie. Het stelt je in staat om moeiteloos productinformatie aan te passen en te updaten, en dit automatisch te synchroniseren met al je verkoopkanalen. Geen dubbele invoer meer, geen inconsistenties. Het bespaart je bakken met tijd, en voorkomt fouten.

Het implementeren is een investering, en levert in de lange termijn veel voordelen op voor jouw bedrijf. Daarom hoeft een PIM niet “hard nodig” te zijn, om al geïmplementeerd te worden. Je wil liever problemen voor zijn dan achter te feiten aan lopen.

Voorbeelden die verholpen kunnen worden met PIM

Elk bedrijf en elke situatie is anders, maar soms kan een PIM wel een algemeen goed advies zijn. Daarom lichten we hieronder een aantal situaties uit waarbij een PIM jouw bedrijf op een hoger niveau kan tillen.

  • Jij wil jouw productdata naar meerdere locaties verspreiden
    Wanneer jij naar meerdere websites of online marktplaatsen wil uitbreiden, dan kan een PIM jou hier enorm veel mee helpen. Het geeft jou een betrouwbare bron vanuit waar jij alle informatie makkelijk kan delen.
  • Jouw productdata wordt in veel verschillende systemen beheerd
    Denk hierbij aan jouw ERP systeem, Excelbestanden op een Cloud omgeving, CMS en meer. Een PIM kan hier jouw productdata centraliseren, zodat je één plek van waarheid hebt.
  • Jouw time-to-market is traag
    Wanneer het telkens lang duurt voordat jouw nieuwe producten online komen, dan heb jij te maken met een trage time-to-market. Een PIM systeem kan dit proces immens versnellen, en jou veel moeite besparen.

Herken je een of meerdere van deze problemen? Of heeft jouw bedrijf iets anders waarvoor je advies wil? Neem dan gerust contact met ons op, we helpen je graag met een vrijblijvend gesprek!

Andere berichten