Manage channels
/ / /

Hoe manage je ZOVEEL channels?

In onze vorige blog viel te lezen hoe er in de afgelopen jaren een explosie is geweest aan online marktplaatsen. Maak jij hier al gebruik van door jouw producten bij meerdere verkoopkanalen aan te bieden? Zo ja, dan weet je vast en zeker hoe lastig het kan zijn om al deze data te onderhouden.

Het probleem is namelijk dat niet ieder kanaal productinformatie op dezelfde manier wil ontvangen. Dit betekend dat je jouw productdata zal moeten personaliseren voor elk apart kanaal. Dit werk is herhalend, en kost helaas ook erg veel tijd.

Dit ga je dan ook niet meer redden met een Excel sheet of in de backhand. Daarom is het op dit punt slim om een PIM systeem te overwegen. Met een PIM zet je jouw productgegevens klaar op één centraal punt, van waar je het naar al jouw verschillende kanalen verstuurd. Zo simpel gaat dat. Weg met al het extra handwerk, en op naar automatisering.

Werk jij met een omni-channel strategie? Dan kan jij met het managen van jouw channels enorm veel tijd besparen met een PIM systeem.

Andere voordelen

Via een PIM kan je jouw productinformatie ook makkelijk verbeteren. Voeg in bulk afbeeldingen toe en verdeel producten in families en groepen voor tijdbesparende edits. Daarnaast maak je jouw productinformatie gemakkelijker completer via een PIM, wat de marketing van jouw producten en het image van jouw bedrijf sterk verbetert.

Wil je meer weten over de mogelijkheden van een PIM voor jouw omni-channel strategie? Vraag ons voor vrijblijvend advies, we helpen graag!

Andere berichten