PIM oplossingen

Breng je productdata op orde met Product Informatie Management

Waarom een PIM-systeem onmisbaar is voor jouw digitale handelsproces

Een PIM-systeem vormt de basis van alle productinformatie in je organisatie. Het helpt je bij het structureren, verrijken en verspreiden van al jouw productinformatie en functioneert daarin als een single version of truth voor al jouw datasystemen.

Met PIM software:

  • Verhoog je omzet
  • Verkort je time to market
  • Vergroot je marge
  • Verhoog je klanttevredenheid

 

Ontdek al onze technologie-partners

Hoe een PIM-systeem jouw organisatie verder helpt

Waarom een PIM?
Voor wie een PIM?
Hoe we PIM implementeren?
Wat is een PIM?

Alle data worden geïmporteerd vanuit verschillende bronnen en dat centraliseer je in één systeem. Al je productdata uit dit PIM-systeem is vervolgens je input voor alle overige systemen.

Bedrijven die werken met goede PIM-software, beheren productinformatie in één systeem. Daardoor ontstaat overzicht, wordt productdata eenduidig vastgelegd en is de productinformatie correct, up-to-date en compleet. Productdata is zo niet langer ingewikkeld, foutgevoelig en tijdrovend.

Met een PIM-systeem verzamel je productdata uit verschillende bronnen en centraliseer je het in één systeem. Je voegt missende productdata toe (verrijken). Vervolgens vertaal je de productdata in meerdere talen binnen één systeem en controleer je de voortgang en de kwaliteit van de verrijkingen. Je distribueert de geoptimaliseerde productdata naar de gewenste kanalen en systemen.

De voordelen van een goed PIM-systeem gelden voor iedereen binnen je organisatie en ook daarbuiten. Dankzij koppelingsmogelijkheden schakel je stukken sneller met en voor leveranciers en afnemers. Per bedrijfsonderdeel zie je wat een PIM zoal oplevert.

Directie

  1. Kortere time to market
  2. Meerdere leveranciers eenvoudig onboarden
  3. Snelle uitrol multichannelstrategie

 

Maketingmanager

  1. Hogere productiviteit van je marketingteam dankzij workflows
  2. Inzicht in de compleetheid van productdata
  3. Meer zelfbeschikking bij productinformatiebeheer
  4. Alle kanalen beheren vanuit één gegevensset

 

 

E-commerce-medewerkers

  1. Minder retouren, meer sales
  2. Effectievere SEO, goedkopere SEA
  3. Minder klantvragen
  4. Hogere conversies

 

Productdata-medewerkers  en overige medewerkers

  1. Uitgebreide en nauwkeurige productgegevens
  2. Betere gegevenssynchronisatie
  3. Naadloze aansluiting met ERP en integratie van appliciaties door derden

Er zijn honderden PIM-systemen in de markt. Allemaal hebben ze goede en minder goede eigenschappen. Uiteindelijk telt de manier van implementeren.

Het aanbrengen van structuur in data en het implementeren van een PIM-systeem zijn twee opzichzelfstaande zaken. Tijdens de implementatie komen ze samen. Verwacht in het implementatietraject daarom een focus op datastructuur én de manier van implementatie van de oplossing. Zo krijg je een toekomstbestendig PIM systeem, klaar voor gebruik.

  1. Onderzoek: explore the now
  2. Ontwerp: we know your future
  3. Risicomanagement: mitigate the risks
  4. Uitvoering: embed the situation

Met ons Agile Implementation Framework komen we samen tot de invoering van de juiste methode en technologie van productinformatiemanagement. Deze flexibele aanpak zorgt dat de nieuwe software volledige past bij je organisatie en je medewerkers.

Ontdek meer over onze aanpak: stap voor stap op weg naar groei.

 

PIM staat voor productinformatiemanagement

Met PIM software:

  1. Beheer je productinformatie op één centrale plek
  2. Verrijk je productinformatie (op elk gewenst verkoopkanaal)
  3. Publiceer je productinformatie (op elk gewenst verkoopkanaal)
  4. Importeer je productinformatie uit externe bronnen (zoals van leveranciers en uit datapools
  5. Exporteer je productinformatie naar eigen verkoopkanalen zoals webshop, productcatalogi, mobiel
  6. Exporteer je productinformatie naar verkoopkanalen van derden zoals webshops
  7. Exporteer je productinformatie naar bijvoorbeeld technische datasheets of software waarin je brochures of campagnes maakt
  8. Zie je in één oogopslag of je productinformatie compleet is
  9. Voorkom je fouten, win je tijd en bespaar je geld


MARKETING DATA
Teksten, beschrijvingen en productkenmerken
Voordeel: consistentie in al jouw datasystemen en aan te passen per kanaal en medium.

MEDIA BESTANDEN
Verrijkte productdata zoals afbeeldingen, PDF’s en video’s
Voordeel:klaar voor e-commerce

TECHNISCHE DATA
Productinformatie zoals afmetingen, kleuren, ingrediënten en technische bijlagen
Voordeel:beheer vanuit één systeem

Alle productinformatie in een systeem?

Wilko van Gurp

Sales Manager

06 825 122 28
Wilko van Gurp

Deze groothandels hebben hun digitale handelsproces op orde

Je doelen bereiken met een optimale balans tussen organisatie (proces en mens) en technologie.

Wilko van Gurp

Actueel bij Calago

25 Sep
Nieuws

Calago en Akeneo

05 Mar
Blog

Automatisch productinformatie inlezen in je PIM-systeem?

In zes stappen naar het systeem dat past bij jouw groothandel

PIM Selectie
Download whitepaper

Help mij groeien

Werkhorst 36, 7944AV Meppel

KVK: 04066840
BTW: NL815225647B01
© 2020 Calago®