Wat levert PXM je op

Wat levert PXM je op?

In onze vorige artikelen hebben wij behandeld waarom PXM steeds belangrijker wordt. We hebben het gehad over het verschil van PIM en PXM en de ontwikkelingen rondom PXM. Maar we hebben nog niet behandeld wat PXM concreet kan opleveren voor jouw bedrijf. Natuurlijk is het mooi als jouw content kwalitatiever wordt voor je klant, maar wat voor concrete zaken haal je eigenlijk uit PXM?

  • Een betere beleving

Zoals de naam al zegt draait het bij PXM om de beleving (experience) van een klant. Een goede, kwalitatieve beleving zal bijdragen aan een weloverwogen aankoop. Dit geeft een positieve associatie met jouw bedrijf

  • Minder retouren

Wanneer een klant alle benodigde informatie heeft bij een aankoop is de kans op retouren veel kleiner. Ook zal de klant eerder content zijn met het product en het aankoopproces.

  • Betere SEO

Ook een betere SEO is onderdeel van PXM. Met volledigere informatie wordt jouw bedrijf beter gevonden in zoekmachines.

  • Betere filters en aanbevelingen

Door de uitgebreidere productinformatie kan er beter op jouw producten gefilterd worden en kan het desbetreffende kanaal betere aanbevelingen doen voor jouw klanten.

  • Hogere conversie

Kwalitatieve content geeft meer uitgebreide informatie en komt professioneler over voor de consumenten. Dit leidt tot meer aankopen.

Daarnaast kan PXM ook helpen met de algemene opinie over jouw bedrijf. Wanneer jij alles goed voor elkaar hebt in jouw organisatie en dus ook online, straal jij professionaliteit uit. Dit is positief voor de merkloyaliteit en vergroot de kans op terugkerende klanten.

Heb jij interesse in het doorvoeren van PXM in jouw bedrijf? Neem contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek. We helpen graag.

Andere berichten