Internationaal groeien
/ / /

Internationale groei realiseren met PIM

Met jouw bedrijf internationaal groeien, dat is toch een droom voor iedere ondernemer? Toch is het lang niet zo simpel als je misschien zou denken. Zo moet je bij de meeste landen voor uitgebreide vertalingen zorgen van jouw product. En zelfs wanneer dit minimaal is zoals bij bijvoorbeeld België, dan nog zit de markt anders in elkaar.

Als jij echt wil doorbreken in deze andere markten dan moet je hier volledig voor gaan en jouw producten en productinformatie aanpassen waar nodig. En ja, ook producten moeten soms worden aangepast. Zo werken ze bijvoorbeeld in Amerika met hele andere maten dan in Nederland, wat betekend dat jouw standaard producten niet altijd aansluiten.

Natuurlijk willen wij jou het niet afraden om naar het buitenland te gaan, we kennen namelijk vele bedrijven die dit succesvol hebben gedaan en het is een geweldige stap. Wil je weten hoe bedrijven hiervoor een PIM gebruikt hebben? Zie dan onze klantcases van De Isolatieshop en Smartphonehoesjes.

Problemen met internationale productinformatie
Wanneer jij naar het buitenland uitbreidt moet jij jouw productinformatie goed op orde hebben. Als jij nu namelijk al problemen ondervindt met zaken zoals de time-to-market van producten, de hoeveelheid tijd die besteedt wordt aan productinformatie en versiebeheer.. dan verdubbelt een internationale uitbreiding al deze moeilijkheden. Dit wil je voorkomen door met een goede basis te beginnen.

Daarnaast is productinformatie consistent blijven vertalen niet altijd even simpel. En hoe zorg je ervoor dat wijzigingen in de Nederlandse producten ook makkelijk doorgevoerd kunnen worden naar andere talen, zonder dat dit bakken werk kost? En hoe rol je gemakkelijk de webshop naar het buitenland uit?

Als jouw productinformatie niet optimaal is, maar je toch wil groeien naar het buitenland, dan is het tijd om een PIM te nemen.

Een PIM systeem maakt het vertalen van producten namelijk een stuk gemakkelijker, en laat jou ook vele zaken in bulk aanpassen. Daarnaast kunnen veel zaken ook met automatisering geregeld worden.. ideaal toch?

Natuurlijk is een PIM niet het oplossing voor al jouw problemen. Je zal nog steeds veel onderzoek moeten doen naar de nieuwe markten en hier een strategie voor bedenken. Een PIM systeem zorgt er alleen voor dat jij een sterk fundament hebt voor jouw productinformatie, wat enorm veel tijd scheelt. Hierdoor kunnen jouw medewerkers zich richten op de belangrijkere en ingewikkeldere taken rondom de internationale groei.

Wil je meer weten over PIM, en hoe het jou kan helpen met groeien naar het buitenland? Neem dan gerust contact met ons op! We sparren graag over de mogelijkheden en geven jou advies in een vrijblijvend gesprek.

Andere berichten