Digitalisering voor succes
/

Digitalisering: succes voor jouw bedrijf

Is jouw bedrijf aan het groeien en ben je geïnteresseerd in verder succes met digitalisering? Lees dan vooral verder voor de stappen die je in digitaliseren kan ondernemen. Natuurlijk zijn er veel meer mogelijkheden. En voor sommige opties kan je zelfs een digitaliseringsvoucher aanvragen.

Van fysiek naar digitaal

Vooral tijdens het thuiswerken in de coronacrisis hebben veel bedrijven de nadelen ondervonden van fysiek informatie bewaren. Als je alles niet goed digitaal hebt staan, kan je er simpelweg niet altijd bij. Dit geeft jouw bedrijf een stuk minder flexibiliteit en maakt het ook kwetsbaar. Als alles maar op één locatie te vinden is. Wat krijg je dan als er iets met die locatie gebeurd?

Wanneer jij werkt met een goed digitaal systeem dan beschik jij over een betrouwbare back up. Daarnaast wordt het veel makkelijker om informatie met elkaar te delen. Dit geldt niet alleen voor intern en extern, maar ook op grote en kleine schaal. Facturen kunnen makkelijker doorgestuurd worden, en grote documenten zoals catalogi kunnen sneller gedeeld worden. Bijkomend voordelen zijn het besparen van tijd en papier. Goed voor het milieu en de kosten dus!

Meer succes

Wil je echt effectief digitaliseren? Dan zijn er nog veel meer mogelijkheden beschikbaar. Zo kan je digitaal veel makkelijker zoeken naar specifieke informatie en deze met verschillende tools analyseren. Binnen een handomdraai heb jij meer informatie tot jouw beschikking dan je origineel dacht te hebben. Ook kan je koppelingen maken met verschillende software, en bepaalde stappen laten automatiseren. Zo staat jouw informatie nooit stil, en verspil je geen tijd aan kleinigheden. Digitaliseren brengt zoveel efficiëntie met zich mee, dat het de periode van “er even aan wennen” dubbel en dwars waard maakt.

Hoe begin ik?

Voordat je start met het daadwerkelijke digitaliseren is het slim om te starten met een onderzoek. Kijk goed naar je eigen bedrijf, en stel vast welke processen tijdrovend en onpraktisch zijn. Kijk daarnaast ook naar jouw informatie. Wat is belangrijk? En wat wil je gedigitaliseerd, of zelfs geautomatiseerd hebben?

Als je problemen hebt met het in kaart brengen van jouw huidige situatie dan kan je altijd onze PIM-experts vragen om advies. Wij kunnen advies leveren in jouw bedrijfsproces, en aangeven of PIM (zo ja, welke PIM) daar de juiste oplossing voor kan zijn.

Wil je meer weten over de mogelijkheden? Neem contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek.

Andere berichten