Blog 12 June 2019

Hoe andere webshops
binnen een dag
een nieuw kanaal uitrollen

https://www.calago.nl/nieuws-blogs/blog/kanalen-toevoegen/

We gaan multi-channel terwijl 1 kanaal al lastig was

De directie hakt de knoop door: er komt een nieuwe webshop. Liefst zo snel mogelijk. Een realistische planning voor een
zorgvuldige uitrol: drie maanden. Maar dit argument wordt van de tafel geveegd. “We hebben de productinformatie toch al?”

En dus werkt marketing en catagoriemanagement overuren.

Informatie van honderdduizenden items wordt opgehaald uit het ERP-systeem en gecombineerd met de Magento-export.

Al snel groeit het Excelbestand. Tien kleuren, tien maten en tien talen, die zorgen voor duizend variaties. En dat is nog maar één product. Uiteindelijk worden er bijna een half miljoen rijen met productinformatie ingelezen in de shop.

Dat kan veel moeilijker makkelijker

Overstappen naar een centrale PIM-dataset, betekent dat je voortaan één single point of truth hebt, waaruit alle kanalen hun data halen. Eén mastervariant van een product, waar aan je alle beschrijvingen en verrijkte informatie koppelt. Multi-language, als het moet.

Het resultaat? Je houdt tijd over, omdat je de focus verlegt. De prioriteit verschuift van het toevoegen van data naar het verrijken van data. En door die verrijking onderscheid je je van de concurrentie.

En wijzigt een toch prijs, een omschrijving, een schermtekst? Dan wijzigen alle kanalen in één keer mee.

Lees minder meer in onze whitepaper

Foutloos groeien begint met beter beheer van productdata. Meer praktijkcases lees je in onze gratis whitepaper.

Lees meer cases in de whitepaper

Actueel bij Calago

28 Sep
Blog

Calago volgens… Stierman de Leeuw

20 Oct
Nieuws

Calago en Akeneo

In zes stappen naar het systeem dat past bij jouw groothandel

PIM Selectie
Download whitepaper

Help mij groeien

Werkhorst 36, 7944AV Meppel

KVK: 04066840
BTW: NL815225647B01
© 2020 Calago®