PIM, jouw redding!

Is PIM jouw databeheer redder?

Wanneer start je met PIM

Wanneer heb je een PIM systeem nodig?

Wanneer je op het juiste moment PIM doorvoert in je bedrijf, ontstaat er geen dip in de verkoop door onjuiste en onvolledige productgegevens. Maar blijft je bedrijf groeien! Het omslagpunt dat PIM een “must” wordt, hangt af van verschillende factoren.

Welke factoren bepalen dat je toe bent aan een PIM-systeem

Om een goede afweging te kunnen maken, staat hieronder een aantal eigenschappen weergegeven. Voldoet je onderneming aan drie van de onderstaande eigenschappen dan ligt onbeheersbaarheid van de productdata op de loer en kun je hieraan ontsnappen door een PIM systeem in je bedrijf te implementeren.

Wanneer met PIM starten

Eigenschappen onderneming:

* Minimaal 2.000 verschillende producten verkoopt

* Producten verkoopt in meerdere talen

* Producten verkoopt die gerelateerd zijn aan elkaar

* Dynamische producten (seizoensgebonden, acties)

* Meerdere verkooplocaties heeft

* 1 of meerdere webshops heeft

* 1 of meerdere websites met productinformatie heeft

* Meerdere bronnen voor productdata heeft

* Meerdere leveranciers heeft

* Gebruik maakt van e-commerce en/of omnichannel

* Meerdere marketingmiddelen; folders, brochures en catalogus

* Een hoog aantal retourzendingen heeft

Contact
Wanneer je bedrijf aan drie of meer eigenschappen voldoet, heb je een PIM systeem nodig! Neem dan contact op met onze Sales Manager Stefan Buikema via 06-82268255 of sbuikema@calago.nl

Calago is expert in het implementeren van PIM systemen.

Schrijf je hier in voor onze maandelijkse nieuwsbrief