Verbeteren met PIM: Time-to-market

Heb jij ooit de lancering van een nieuw product moeten uitstellen door onverwachte problemen? Dan weet je dat dit veel tijd kan kosten. Dit probleem, waarbij het lang duurt voordat producten online komen te staan, noemen wij een lange time-to-market. Dit komt vaak door een inefficiënt proces van artikelcreatie.  Een PIM systeem kan dit proces versimpelen en verbeteren.

Allereerst helpt een PIM door alle informatie op één centrale plek te hebben. Zo hoeft er nooit gezocht te worden naar bijvoorbeeld de kenmerken of afbeeldingen van het nieuwe product. Door de centrale positie van de PIM kan je de interne processen ook veel beter op elkaar afstemmen.  Een PIM verbetert daarmee ook de workflow van jouw bedrijf. Taken kunnen gemakkelijk doorgegeven worden en het is duidelijk wie op welk moment verantwoordelijk is voor de lancering van het product. Zo is het proces inzichtelijk en overzichtelijk, waardoor je tijdverlies voorkomt. Wil je meer weten over deze verbetering van de workflow? Lees dan hier onze workflow blog.

Daarnaast gaat de communicatie met leveranciers en verkopers sneller en gemakkelijker met een PIM. Je hoeft niet meer alles te zoeken in verschillende mappen of Excel sheets. In plaats daarvan kan je makkelijk informatie verzamelen vanuit jouw PIM. Hier valt zelfs in te automatiseren op gebieden als het verwerken en verrijken van productdata.

Met een overzichtelijk proces en gecentraliseerde productdata zijn de meeste onverwachte problemen verleden tijd. Hiermee maak je jouw bedrijf een stuk efficiënter en verkort je de time-to-market. Deze tijd kan je dan weer gebruiken voor andere zaken.

Wil je weten op welke andere manieren PIM nog kan helpen met jouw efficiëntie? Volg deze blogs dan via LinkedIn of check elke week de website. Er komen nog meer blogs aan!

Heb je vragen of interesse in/over een PIM systeem? Neem dan contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek, we helpen graag!

Andere berichten