Makkelijk informatie delen
/ / /

Simpel werken met PIM: Makkelijk informatie delen

Snel en efficiënt informatie delen, dat is voor iedereen van belang die met productinformatie werkt. Collega’s moeten snel de up-to-date productdata kunnen vinden voor zaken zoals marketing, klantvragen, voorraadbeheer en het publiceren van nieuwe producten in de webshop.

Wanneer hier de communicatie soepel verloopt voorkom je niet alleen vertraging, maar ook problemen. Je krijgt geen verkeerde informatie meer aangeleverd en hoeft niet te zoeken naar de juiste data, in plaats daarvan is alles accuraat en makkelijk vindbaar.

Klinkt dit voor jou ook ideaal? Dan ben jij misschien wel toe aan een PIM systeem!

Makkelijk informatie delen via één centrale plek

Wat een PIM systeem jou biedt is één centrale plek voor al jouw commerciële productinformatie. Dit levert jou enorm veel voordelen op die jouw bedrijf tijd besparen:

  • Leveranciers kunnen productinformatie direct aan het PIM systeem aanleveren
  • Alle data wordt op één plek verzameld, verrijkt en verzonden waardoor je nooit meer op zoek hoeft naar de correcte data
  • Vanuit het PIM kan je jouw productinformatie doorsturen naar al jouw kanalen, simpel en snel
  • Je kan een workflow instellen voor het artikelcreatie proces
Makkelijk informatie delen met een goede workflow

Ben jij al bekend met een workflow? Zo nee, dan moet je het eigenlijk zien als een soort automatische takenlijst waarvan het PIM systeem de manager is. Het PIM systeem zorgt ervoor dat het proces van artikelcreatie in het PIM goed verloopt, en bericht de juiste collega’s over de stappen die ze moeten zetten.

Voorbeeld: Jouw bedrijf krijgt een nieuw product in het assortiment. De eerste collega die hiermee bezig moet krijgt hierover meteen bericht. Zijn taak is om de basisinformatie die aangeleverd is door de leverancier te verrijken met zaken zoals de naam, kleur, lengte en breedte van het product. Wanneer deze collega dit heeft afgerond geeft hij dit aan in het PIM systeem. Het PIM licht de volgende collega in dat hij aan de gang kan gaan met stap 2, het toevoegen van afbeeldingen. En zo gaat het proces stap voor stap verder zonder communicatieproblemen.

Conclusie

Kort gezegd maakt een PIM systeem vele vormen van jouw communicatie makkelijker en efficiënter. Het verbetert de communicatie tussen afdelingen, optimaliseert de workflow en zorgt ervoor dat je altijd beschikt over up-to-date en consistente productgegevens op alle kanalen waar je actief bent.

Met al deze tijdsbesparing heb je meer tijd voor belangrijkere taken, ideaal toch? Wil je meer weten over wat een PIM voor jouw bedrijf kan toevoegen? Neem dan gerust contact met ons op voor vrijblijvend advies, we helpen graag!

        Andere berichten