Onderhoud en support
/ /

Heeft jouw PIM gebreken? – Support en onderhoud

Wanneer jij niet tevreden bent met jouw PIM systeem, dan hoeft dit niet te betekenen dat het gekozen systeem onvoldoende is. Een andere oorzaak kan zijn dat jouw PIM met de tijd verouderd is geraakt, of dat jouw bedrijf veel vernieuwing is doorgaan. Als het PIM systeem niet meegroeit met jouw bedrijf, dan kan het jou op gegeven moment tegen gaan staan.

Wanneer jij geen partner hebt die support en onderhoud biedt voor jouw PIM, en je niet genoeg kennis van PIM hebt in jouw eigen bedrijf, dan kan je gemakkelijk in de problemen raken. Je kan achter komen te liggen met versie updates, en het PIM systeem kan steeds meer de aansluiting bij jouw bedrijf gaan verliezen.

Maar wanneer zoek je hulp? En hoe makkelijk kan je naar een andere partij stappen voor support?

Wat is onze ervaring?
De overstap naar een nieuwe partner kan vrij gemakkelijk. Zo hebben wij ook meerdere voorbeelden van bedrijven die bij ons aanklopten met dit probleem. Hieronder belichten wij twee verschillende situaties die wij hebben meegemaakt.

Voorbeeld 1: Dit bedrijf had was klein en begon met alleen een webshop. Het PIM systeem wat ze hadden gekozen (Akeneo) was wel goed, maar hun partner leverde slecht werk met de implementatie. Het PIM was alleen maar geïnstalleerd en er waren wat producten ingeladen, meer niet.
Dat dit bedrijf tegen problemen aanliep is dan ook niet verrassend. Ze kenden standaard functies niet omdat er nooit kennistrainingen waren gegeven voor het personeel. Daarnaast gaf hun partner ook geen support.
Dit is natuurlijk een onacceptabele staat om een bedrijf in achter te laten. Daarom hebben wij aangeboden om een analyse te doen naar hun huidige situatie. Deze analyse kan dan leiden tot eventueel een nieuwe Akeneo inrichting, of simpelweg support.

Voorbeeld 2: Dit bedrijf had meer geluk. Ze kozen ook voor Akeneo, en hadden ook een webshop. Akeneo was prima geïmplementeerd, maar hun huidige partner ging de focus van hun organisatie verleggen. Dit betekende dat ze al hun PIM support een halt toeriepen, waardoor het bedrijf op zoek moest naar een nieuwe partner. Hun huidige PIM was niet onhandelbaar, maar ze liepen wel tegen errors aan waar hun huidige partner geen raad mee wist. Omdat wij meer kennis hebben van Akeneo, boden wij ook hier onze hulp aan.

Wil jij weten of jouw bedrijf meer PIM support kan gebruiken?
Neem gerust contact met ons op! Wij helpen je graag met vrijblijvend advies over jouw specifieke situatie.

Andere berichten